In2media

Oticon eCaps Pro

Interaktivt rådgivningsværktøj

Oticon

Oticon er markedsledende inden for produktion af høreapparater, og er repræsenteret globalt via 22 salgsselskaber og 80 uafhængige distributører, de såkaldte 'hearing care professionals'.

Oticon har nogle af markedets mest avancerede produkter. Men på trods af produkternes gode egenskaber og image skal der god kommunikation og rådgivning til, før produkterne ender i ørerne på det støt stigende antal mennesker med høretab på verdensplan. Til det formål har Oticon i samarbejde med In2media udviklet en banebrydende og nyskabende kommunikationsplatform.

Interaktivt rådgivningsværktøj

Kommunikationsløsningen hedder eCaps Pro. Det er et interaktivt rådgivningsværktøj til hearing care professionals og deres dialog med slutbrugere verden over. In2media-gruppen har designet og udviklet løsningen til både PC og iPad.

1:1 dialog med slutbrugeren

eCaps Pro løsningen erstatter de analoge brochurer og salgsmaterialer, som hidtil har været anvendt i rådgivnings-situationen, og understøtter en 1:1 tilpasset og interaktiv dialog med slutbrugeren, for hvem det ofte er en udfordring at acceptere et høretab, og se de muligheder et høreapparat giver.

Løsningen er agendastyret, med backend integration for opsamling af persondata.

Teknisk baserer eCaps Pro sig på Sitecore CMS, DigiZuite, Claytablet, Adobe Flash og Adobe Air.

Projektet blev gennemført agilt hvor In2media varetog styringen, UX, design og udvikling i tæt samarbejde med Oticon marketing og IT.

eCaps Pro

Et interaktivt rådgivningsværktøj til hearing care professionals og deres dialog med slutbrugere verden over

Global lancering i 24 markeder

eCaps Pro blev lanceret i 2012 og rulles ud i 24 markeder i 22 sprogversioner, og bliver løbende tilpasset i takt med lanceringen af nye produkter og serviceområder. Løsningen har fået en fantastisk modtagelse af Oticons samarbejdspartnere verden over, og der er fuld gang i videreudviklingen af flere rådgivningsværktøjer med henblik på nye markedssegmenter.

Leverancer

  • Business development
  • User research

 

  • Concept development
  • Information Architecture

 

  • Art direction
  • Digital design

FOR MORE INFORMATION:

Andreas B. Iversen

ai@in2media.dk +45 2144 1298